BORTA I TANKAR
Godnatt!
Hela tiden nu är jag borta i tankar & borta på saker. Även när jag ligger ner och vilar får jag ingen vila. Jag tror det är en period-sak som jag alltid kommer behöva jobba med och påminna mig själv om. Dessa jävla tankar. Denna magont som uppstår & sprider sig över hela kroppen. Men det går över. Det gör det alltid. Men det kommer också tillbaks. Det gör det alltid. 
 
Efter en hel dags vila är jag fortfarande hemma i sängen & det är väll någonstans där mina tankar börjar. När jag är hemma och inte gör nått. Och att hitta på något för att tänka på annat är farligt för mig. Det blir som en drog av att vara för aktiv och skjuta bort ångesten på det sättet. Och om man gör det för länge hamnar man antagligen på skit-skalans ruta ett igen & det vägrar jag. Därför är jag hemma för att suga åt mig ångesten och rida ut vågen. Godnatt på er och önska mig lycka till. Imorgon är en ny dag.
Angelica Wåhlin

Åh, känner (tyvärr) igen det där sååå mycket!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress