8 MARS ♀
Internationella kvinnodagen. Idag uppmärksammar vi kvinnor genom historien som gjort skillnad för världen. Vi lyfter alla oss som kämpar varje dag för en jämställd tillvaro. Och mina vänner vi uppmärksammar även att det fanemig har blivit skillnad, and I love it. Jag känner mig mer fri som den kvinna jag är idag än för två år sedan. Jag känner att det är enklare att avisa eller säga till en man idag än för två år sedan. Jag känner till och med att män visar mig mer respekt än för två år sedan. Och jag känner att ordet feminist inte är lika tabubelagt längre. Tänk er!! Ett feminint ord som inte anses som jätte-superduper-mega äckligt/dumt/tragiskt/whatever. Jag och mina girls världen över har startat en revolution. 
 
Svar nej. Bara för det känns lite bättre och bara för att jag ibland kan känna att jag får de rättigheter jag som en fkn human being förtjärnar betyder det inte att vi ska backa. Svar nej. Hur dumt låter inte det? Att nöja sig med att ibland få vara jämställd. Nej nej, vi ska fight like a girl och ta vår halva av jordklotet och vi tänker inte sluta förns vi fått det. För utan Hermione hade Harry Potter dött i första boken, så vi starka och kloka kvinnor måste fortsätta kämpa och skydda. 
 
Och yes, jag vet att ibland kommer kvinnan i rummet få mer uppmärksamhet en än mannen. So what? Och ibland tvärt om. So what? Jämställdhet betyder inte exakt lika av allting. Det betyder samma möjligheter, vilket jag känner att vår revolution kommer leda till!!! ♀ 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress