OND CIRKEL
Att gå runt i duggregn på en liten väg genom skogen är extrem mysfaktor. Så känndes det när jag drog på mig tightsen och brorsans regnkappa och begav mig ut på dagens promenad. Det känndes bra att komma ut och gå och idag har jag vart extremt aktiv. Jag har städat övervåningen och nu på kvällen träffade jag Mario här vid Röda Sten för att gå runt och snacka life. Samtidigt som det känns som jag faktiskt åstakommit saker idag faller även en besvikelse över mig. Jag kan inte springa ifrån denna besvikelse och skuld, vad jag än gör finns den alltid där. Om jag gör för lite på en dag får jag sjuk ångest för att jag känner mig kass, och om jag gör för mycket lägger jag tung skulld på mina axlar då jag faktiskt borde vetat bättre. Idag är en sådan dag. Jag är fan aldrig nöjd, vad jag än gör blir det fel. Jag vet att denna ångesten jag bär på nu är mycket på grund utav att jag pressat mig för hårt idag och gjort för mycket, och då får jag mer skulldkännslor eftersom jag vet vart roten till problemet befinner sig, och så går det runt och runt. Som en ond cirkel. 
 
Men men, får försöka finna trygghet i att jag faktiskt klarat av att göra alla dessa grejer som faktiskt är helt omöjliga vissa dagar. Även om det kostar lite. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress